måndag 17 maj 2010

Sköt om Er!

Måste ju visa att hon finns kvar här på skärmen ;) och börjar med att önska ALLA mina Norska bloggvänner en TREVLIG 17 maj!
Tid för att sitta vid datan är inte det som man prioriterar just nu... Vår och sommar brukar vara trädgård, hus och tillvaro med familj och vänners tid. En stor tid med energi påfyllning!! Och skiner solen är man för det mesta ute hela dagar, man kan som inte sitta inne då.
Så bloggen kommer att ligga lite nere nu under sommaren, men sticker in då och då med något nytt.
Men att låta bli helt att skapa med sina händer är svårt.
Här är en ask som jag tävlade med på en Mycket trevlig träff i Umeå för några veckor sedan. Pysselhäxorna hade anordnat den dagen, som dom får Stora A för!!!
Mer alster från den träffen kommer senare, vilket jag jag vann i en kategori *L* och gjorde dessutom en, hör och häpna, en LO, efter ett väldigt tjatande av två brudar i byn... ;) ;)
Så detta är den skapelsen, som någon ska få framöver;



Dagens Ord; "Till vilken tidpunkt ämnar Du uppskjuta att följa den väg, som Du anser vara den rätta?"

Ta hand om Varandra där ute i Världen och Kram till Er Alla!

26 kommentarer:

Willy's creations sa...

Looks lovely.

Hugs,Willy

LenA sa...

En helt underbar ask, lyckliga mottagare!
Så fina färger och detaljer, bården är ljuvlig och i mina ögon så är den lilla fjärilen pricken över i!

Håller med om det där med dator/sommar men måste medge att det är liiite svårt att hålla sig helt borta!

Ha det gott!
Kram Lena

S o F sa...

Hallå där!

Så roligt att du tittade in till mig och lämnade en kommentar. Tack!

Hoppas du får en fin vecka.

Carina sa...

Vilken snygg ask eller etui.Älskar vintagestilen och alla fina detaljer!!!

Kraam!

Anne Bente sa...

åh........ sååååå nydelig
krammmmmm

Mim... sa...

Mycke snygg ask med härliga färger! Håller med nu blir det mycke trädgård och uteliv med mindre pyssel. Men ibland måste man ju kika in. Ha det bra!

Lene sa...

hej vännen!
Så underbar ask du skapat, så vackra detaljer... lift varning med stort L.
Visst är det kul att åka på träff, jag var på Altheasmix i helgen! Bilder kommer senare.
Massor av kramar från Lene

Linapyssel sa...

Hej Britt-Inger!!

Vilken vacker ask du gjort, alldeles underbar i mysig vintage stil. Du är så duktig och kreativ!!
Tusen tack för dina rara ord inne hos mig, jag blir jätte glad!!
Hoppas allt är väl med dig och grattis till dina awarder, det är alltid kul att bli uppmärksammad för sitt skapande på någotvis...det lämnar värma i själen!!!

Kram på dig Britt-Inger och må så gott

Englagård sa...

Vilken fin ask, kan inte du ha en liten kurs med mig;) Jag kan inte göra askar alls, trots att jag tycker att jag följer beskrivningen så blir det ändå fel...suck.
Den som får din ask kommer att bli så glad.

Ha det bra
//Karina

Scrappelise sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen, igjen! Og hvilken lekker eske du har laget, det ble nok en vel fortjent premie med den! Ønsker deg en riktig god og solfylt dag.

Grete sa...

Nydelig eske i kjempefine farger. Heldige den som mottar den. Ha en glitrende fin dag!!

Mia sa...

Vilken underbar ask!! Mmm... MS kantstansar kan verkligen användas till mycket fint!
Du får verkligen gärna lämna in ett bidrag hos mig!! om du kan hålla dig inne från "solen" en stund: :D
Kram & ha en bra dag!//mia

Maya sa...

Nydelig eske!!
Så lekkert dekorert, nydelige farger og papirer!
Og så flott motiv!
Takk for 17. mai hilsen :)
Klem fra Maya

Audrey sa...

This is beautiful - so delicate, so detailed, just lovely!

Karina Beck sa...

Hvor er det en smuk æske. Flot lavet!

Katarina sa...

Vilken underbar ask. Det är en underbar årstid just nu och det är bara att njuta så länge det varar. Kramar Katarina

Carina sa...

Denna är så vacker!!! Var ju med när den tillverkades... ;o) Vi väntar nu på nästa layout!!! Ha det gott min käre vän!! Kramen

Ullis/Leva på landet sa...

Ja man har ju inte så stor lust att sitta inne nu när vädret är så härligt. Tack för dina fina ord om min blogg.

Ha en bra helg!
kram Ullis

TinaStina sa...

Jättefin ask! Älskar vintagestilen och färgerna och allt! Lycklig blir mottagaren av den vill jag lova.

Kram

elin sa...

Så tjusigt! :) Nu är kortet jag gjorde postat också, hoppas de blir glada! Här är för övrigt receptet jag pratade om. HELT FANTASTISK GOD kaka! Jag som inte ens gillar banan i bakverk och maträtter gillade denna :) Testa och kom med en egen recension!

elin sa...

http://www.ica.se/recept?recipeid=3205 här har du den :)

Tati sa...

Dear Britt-Inger!
Your job is really wonderful!!! I just LOVED this wonderful creation of yours as well as the cute detail of the buterfly!!!! I really loved It!!!!!
Lots of Hugs...
Tati

Lena B E sa...

Hej vännen!
Vilken underbar ask du gjort!! :) Håller med dig ang. sommaren, inte kan man sitta inne när det är varmt och fint det får man göra andra dagar, för det lär väl komma lite regn också kan jag tro. Ha en jättehärlig sommar.
Kramar från Lena

Guri sa...

Takk for titten. Koselig med "Dagens ord" under innlegga dine :)

Scrappelise sa...

En liten hilsen med ønske om en riktig fin og god helg! Klem :)

Iren sa...

For en vakker boks!

Klem