torsdag 25 februari 2010

Kuvert

Här har vi ett enkelt kuvert modell, som jag lagt lite färg på.
Först är det ett A5 kuvert som jag vikt på mitten, klipp upp båda kortsidorna så det blir två fack. Sätt en remsa med dubbelhäftande tejp mellan facken så dom fäster ihop med varann (mitt i ). Sen limmar (tejpar) jag på Cardstock på kuvertet, bigar så jag även får ett litet lock. Framsidan (texten) har 3-D kuddar så jag kan lägga in locket under och fästa.
Ett lite festligare sätt att ge bort, med presentkort i;




Dagens Ord; "En människas eget samvete bör vara hennes enda domare och man bör inte frukta den skuggbild, som kallas allmäna opinionen mer än man fruktar att möta ett spöke"
Ta hand om Varandra där ute i Världen!

9 kommentarer:

Swaantje sa...

Hello Britt,
your Kuvert is beautiful..
Fantastic colours and papers.
Have a nice day.
Greetings
Swaani

Anonym sa...

Sååå fint det var!! Tack snälla för awarden med, jag har visst inte tackat för den?

Såg att du blivit följare i min swap-blogg, vill du vara med i en påskswap, vore det bra om du kunde kommentera inlägget i min vanliga blogg, så har jag alla anmälningar på ett ställe.

http://scraplinda.blogspot.com/2010/02/paskswap-nagon.html

Ha det gott!!

Willy's creations sa...

Looks lovely!

Hugs,Willy

Scrappelise sa...

Denne var virkelig fiks! Er så herlig med noe som er "litt annerledes" Og nydelig er den også, ha en fin dag!

Grete sa...

Det var genialt! Den løsningen likte jeg kjempegodt. Vil garantert bli kopiert!!
Hilsen Grete

Anonym sa...

:))) :D Dagens ord :D
Från du vet vem
Massor me kramar

Randi Th. sa...

Vakkert! Og fargene var bare nydelige sammen!
Ha en fin kveld!
-klem-

Maren sa...

Virkelig vakkert kort! Enig med Randi, fargene var bare helt nydelige!

Gry-Heidi sa...

Så artig vri det var på denne ! Kjempestilig, og nydelige farger !

Klemmer :o)